Książka przekazuje sens koncepcji kompleksowej, wielodyscyplinarnej rehabilitacji, zapoczątkowanej poprzez Polską Szkołę Rehabilitacji. Szczególnie cenny jest wielki zakres wiedzy na temat podstaw rehabilitacji, roli regionalnego centrum rehabilitacji, modelu niepełnosprawności oraz zagadnień integracji osób niepełnosprawnych. Podręcznik dedykowany jest dla studentów medycyny, młodych lekarzy, terapeutów, pielęgniarek i psychologów blisko współpracujących z lekarzami specjalistami w dziedzinie rehabilitacji.
Spis treści: 1. Koncepcje rehabilitacji 2. Epidemiologia 3. Zespół rehabilitacyjny 4. Organizacja świadczeń 5. Ocena niepełnosprawności 6. Spastyczność 7. Nietrzymanie moczu i kału 8. Seks i seksualność 9. Zaburzenia jedzenia i połykania 10. Porozumiewanie się 11. Inne problemy zdrowotne 12. Sprzęt ortopedyczny i pomocniczy 13. Zaburzenia behawioralne 14. Zaburzenia psychiatryczne a rehabilitacja 15. Funkcje poznawcze i intelektualne 16. Zagadnienia integracji społecznej w rehabilitacji 17. Stwardnienie rozsiane 18. Udar mózgu 19. Urazy czaszkowo-mózgowe 20. Urazy rdzenia kręgowego 21. Choroba Parkinsona i zaburzenia ruchowe 22. Choroby neuronu ruchowego 23. Uszkodzenia nerwów obwodowych 24. Padaczka 25. Otępienie 26. Zapalenie stawów 27. Ból kręgosłupa i schorzenia reumatyczne tkanek miękkich 28. Amputacje 29. Starzenie się i niepełnosprawność
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.