Monografia stanowi pokaźne kompendium wiedzy, zarówno teoretycznej, jak i funkcjonalnej, dla studentów wydziałów fizjoterapii szkół wyższych medycznych i wychowania fizycznego oraz absolwentów tych wydziałów, specjalizujących się w rehabilitacji medycznej z ukierunkowaniem na neurorehabilitację. Autor – wieloletni specjalista w tej dziedzinie – omawia kolejno wybrane zagadnienia dotyczące struktury i funkcji obwodowego i ośrodkowego układu nerwowego, aparaturę i testy diagnostyczne, umożliwiające kwantyfikację zaburzeń funkcji tych układów, oraz zagadnienia atrakcyjne klinicystów, zajmujących się neurorehabilitacją – w tym fizjoterapią – osób z uszkodzeniem mózgu i rdzenia kręgowego.
Całość charakteryzuje się dopasowanym dla studentów poziomem naukowym i sposobem prezentujenia materiału. Podręcznik stanowi nowość na rynku księgarskim, na którym brakuje podobnych pozycji. Powinien on być nie tylko podstawą nauczania studentów fizjoterapii, ale także trafić do czytelników zainteresowanych neurofizjologią kliniczną i neurorehabilitacją.