Jest to innowacyjne kompendium receptury dla studentów i lekarzy. Materiał został podzielony na cztery części: w pierwszej omówiono zasady receptury lekarskiej, w drugiej – formy wykorzystywanych leków, w trzeciej zamieszczono indeksy przeważnie zapisywanych leków, ich dawek, stężeń i postaci, a w ostatniej podano handlowe i rodzajowe nazwy leków. Te wszystkie części opracowania uzupełniają się wzajemnie i dlatego powinny być przez czytelnika potraktowane z równą uwagą. Do podręcznika wprowadzono bardzo dużo nowych leków używanych obecnie w lecznictwie. Uwzględniono tu głównie leki dopuszczone do obrotu i użytkowane w Polsce (...).
słuszna jest metodologia opracowania Farmakologia. Recepty, na którą złożyły się rozdziały opracowane przez trzech specjalistów z rozmaitych dziedzin: farmakologii, farmakologii klinicznej i praktyka klinicysty (...). Inicjatywę Katedry Farmakologii Collegium Medicum UJ, a także redaktora edycji prof. Ryszarda Korbuta należy powitać z podziwm.
Z recenzji
Po Farmakologia. Po Prostu i Farmakologia. Tajemnice ośmielamy się oddać w ręce czytelników kolejny podręcznik, tym razem pod tytułem: Farmakologia. Recepty. Ma on służyć do nauki zapisywania recept, a główną jego zaletą jest daleko idące upraktycznienie. Materiał teoretyczny ograniczono do potrzebnego minimum, natomiast bezspornie więcej miejsca poświęcono poręcznym przykładom zapisywania poszczególnych form leków. Ponadto, biorąc pod uwagę, że zapisywania leków studenci uczą się w połowie swych studiów, kiedy nie mogą mieć jeszcze wiedzy medycznej na satysfakcjonującym poziomie, podręcznik wyekwipowano w zwarty farmakologiczny indeks przede wszystkim stosowanych leków, co bezspornie usprawnia podejmowanie pierwszych prób przyporządkowywania farmakoterapii do schorzenia. Pełnego komfortu w przyswajaniu umiejętności zapisywania recept dopełniają opracowane przez nas tabele postaci, użytkowanych dawek i stężeń leków wraz ze skorowidzem ich nazw rodzajowych i handlowych. Wieloletnie doświadczenie dydaktyczne podpowiada nam, że taki sposób nauczania receptury lekarskiej jest najskuteczniejszy.
Z Przedmowy Prof. Zw. Dr hab. N. Med. Ryszard Korbuta